onsdag 6 november 2013

Löparkollektivet goes..... Amsterdam?!

Jag rev i handväskan efter något och hittade en karta från.... Berlin och blev alldeles förtjust!
Och längtig. Oj, vad det var kul i Berlin.
Man kan ju alltid springa igen tänker du. Javisst om man bara har tur att få en biljett till Berlin maraton. Inför 2014 ändrade man förutsättningarna en smula och man fick anmäla sitt intresse och sedan lottades platserna ut till alla glada  maratonlöpare.
Om jag anmälde mig? Såklart men fick jag en startplats? Icke.
Suck. Dubbelsuck.
Det är lite synd när så många av de stora maratonloppen är svåra att få plats till, de liksom "äts" upp av researrangörer som säljer både "springbiljett" och resa. Berlin var inte "drabbat" av det här tidigare.
Ja ja.
Deppa och komma igen.
Var kan man springa istället?
Hm.
Amsterdam?

8 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Så trist men Amstdam är härligt!

Camillas dagar sa...

Prag! Men visst, Amsterdam är också mysigt. Jag blev helt dreglig över ett reportage om Prag halvmarathon i Runners World för några månader sedan. Till och med jag ville! Däremot är det ganska tidigt, i april om jag inte minns fel.

Fliselin sa...

Amsterdam! Har arbetskamrat som sprang där i år. Inte en backe! Banan drog ut på landet, lite oväntat i stad kanske. Blir också sugen!

Librarybeth sa...

Hallin: ja, A-dam kan bli bra också!

Camilla: Visst ja, Prag - där var det länge sedan jag var! Hmm. april... ja det är lite tidigt.

Fliselin: Perfa! Låter som min kopp te!

Anonym sa...

Ja du Librarybeth, att tysken skulle ha det dåliga sättet med ett lotteri. Hur tänkte han där? Men Amsterdam är ju helt klart ett alternativ!
Karin

Librarybeth sa...

Karin: och vi som älskade tysken så mycket.... som sagt Amsterdam är vårt alternativ!!!!

mis(s)match sa...

Berlin har du redan sett, så jag röstar för Amsterdam såklart ;)

Librarybeth sa...

MM: ja, jag vill mena det! Just nu ligger Amsterdam vääääldigt bra till :D