torsdag 28 november 2013

Ingen snö

Jag vet att det är som att svära i kyrkan och det är meningen att jag ska säga att det blir ju så ljust.... men än så länge har inte jag deppat ihop över att det inte snöar.
Det kommer, snön, tänker jag och så länge det är barmark och plusgrader kan jag cykla. Sedan när växeln på cykeln fryser då är det dags för mig att baxa ned cykeln i källaren. För cykla på vintern det kan inga dubbdäck i världen övertala mig att göra. Jag gjorde det när jag var ung student i Umeå (tills jag vurpade i brantaste backen) så det är ett avslutat kapitel för mig, tack.
Tror det är bortåt 6 plusgrader nu...!

dagens klänning Wera, kofta & Other stories.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag tycker också det är jätteskönt utan snön!

Anonym sa...

Även jag gillar att det är barmark! Men nu till dagens viktigaste fråga: Cyklar du med kjol, eller har du en speciell "cykeloutfit"?
Annika

hallinbloggar sa...

Håller med där om snön! Det är lite dubbelt! Perfekt utan när man cyklar. Vurpade förra året på isen och var livrädd sen! Har du provar dubbdäck, funderade på att köpa det men är tveksam till om det hjälper! Annars blir det spånkan för min del också! Men det tar ju så mycket längre tid....!

Så fin idag! Har ju en likadan klänning, det får nog bli inspiration till morgondagen!

Librarybeth sa...

iwillnot: :D jag tänkte väl att vi var fler i min ringhörna :D

Annika: och svaret på dagens viktigaste fråga måste bli; nej. Jag har inge särskild cykeloutfit utan cyklar i kjol. Det kan vara marigt ibland när jag väljer för korta varianter men oftast ok. Ja, det kan bli lite svalt ibland men jag trampar på ;D

Hallin: och om det nu ändå ska snöa kan det väl snöa bredvid vägen och inte på vägen ;D Nä, inga dubbdäck, spånkan!! Det är grejer det även om det är som du säger; det tar tid!
Ja - klänningen är bra fin!! Välj den!

Camillas dagar sa...

Men åh, jag som längtar så efter snö. Tänk så olika man kan vara. :)

Vesnas vardag sa...

jag längtar efter snön men inte halkan. Kan man få välja bort det? :-)