måndag 16 maj 2011

Déjà vu

Lite déjà vu idag... det är någonting med dagens byxa som ger mig starka vibbar till de brallor min mamma hade i mitten av 70-talet. Midjan med det smala bältet, vida byxben, möjligen var hennes ännu mer vida. Minns när hon skulle kolla av sin gå-på-fest-med-jobbarkompisarna-outfit och min brorsa och jag surade över att hon skulle ut på något roligt som vi inte skulle få delta i. Det var särskilt en byxkjol hon hade med r i k t i g t mycket vidd. Jag tyckte självfallet att hon hade popstjärnestatus i sin gå-på-fest-outfit.

Hon var så ung när hon fick mig så jösses - hon kan inte ha varit mer än 24-26 år när hon skulle ut och svira i sin byxkjol!
Dagens bralla är dock inte vintage, nope - för 3 hundralappar blir de dina hos H&M.

1 kommentar:

Omentjej sa...

Ah snyggt! Och jag känner igen det där, det var så speciellt när mamma och pappa klädde upp sig och skulle ut på galej utan oss. :)