söndag 16 maj 2010

Vi avslutar väl med en film, va?!

24 kilometer i maklig takt utmed vatten med alla kidsen och mannen idag.
Duktiga ungar att cykla så långt! Det blev en utomordentligt härlig cykeltur!!!
Toppade detta med en milrunda på kvällen.
Nu längtar jag till tvsoffan och en film; Coco Chanel & Stravinsky. Och Igor gestaltas av ingen mindre än Mads Mikkelsen.

uppdatering:
I denna film om Chanel är det hennes kärlekshistoria med Igor Stravinsky som tar allt fokus, det är 1920-tal och Coco Chanel som sörjer sin älskade Boy blir fascinerad av Stravinsky, tycke uppstår kan man väl lugnt säga. En riktigt bra film, vackert filmad och långsamt berättad historia och jag tycker om att berättandet inte alltid måste skynda på, så tjusas jag av de vackra miljöerna och kläderna.
Bra skådespelare, Mikkelsen t ex gör rollen som Igor rätt övertygande.
En rejäl dos passion och vackert mode får man på köpet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Min tur idag gav mig blodsmak i munnen, jag dog nästan. Vissa spår är helt enkelt mer backiga än andra... inte direkt en behaglig upplevelse, varken för kropp eller psyke. Nästa gång får det allt bli lugnt lugnt lugnt=skönt skönt skönt.

Librarybeth sa...

Det här med blodsmaksträning ska man ju akta sig för, men ibland blir det så... nu undrar jag naturligtvis var du har varit och kutat. Så att jag kan undvika den rundan...;)

Pia Wester sa...

Åhh, den filmen vill jag se!

Sara sa...

Hur var filmen?

IngelaMollly sa...

Härligt! Hur var filmen? Jag har den på lut här.

Anonym sa...

Undvik Åby.

Mrs J sa...

Ännu en osedd film på min villhyra-lista. Maken har en villskaffapåolagligasätt-lista men han är ju så låångsam.