lördag 1 maj 2010

Reklamera mera

Okej.
Det är en sådan där dag idag.
När jag kan skriva en lång lista på saker som just nu tynger ned mitt humör med 150%.
Orkar ni?
  • Det är så grymt rörigt/skitigt i Librarybeths hem att hon misstänker att en annan familj i vättestorlek bor här och skitar ned när vi inte är hemma.
  • Det är ekande tomt i kylskåpet - igen. Misstänker skuggfamiljen i vättestorlek för att äta upp maten. Det kan inte vara möjligt att vi måste fylla på så här hela tiden.
  • Badrummet är en sanitär olägenhet. Kan man skylla på skuggfamiljen igen?
  • Känsla av dagen-efter hänger över mig men det finns absolut ingen orsak till det. För lite sömn?
  • Hushållsnära tjänster äter upp min lästid.
  • Ingen rolig middag planerad.
Här någonstans får jag lov att sluta gnälla. Jag gör ett flyktförsök och springer en sväng medan mina barn sjunker allt djupare ned i tv-soffan, dammråttorna utvecklar ett skriftspråk och mjölken surnar på köksbordet.
I will be back, stronger than ever!

1 kommentar:

Pia Wester sa...

Du måste ta fram diktatorn i dig och delegera!