tisdag 1 juli 2014

Att tälta

Två unga damer, närmare bestämt Lilla och hennes kompis ville tälta i trädgården.
Tror tältpeppet kom från Lillas ömma fader. Sedan åkte fadern till Almedalen och den tältointresserade modern fick istället ta över.
Jag har lärt mig delegera och en av storasystrarna satte upp tältet medan jag förvärvsarbetade, mycket proffsigt gjort var det också.
Igår regnade det nästan hela dagen och jag tänkte att det där tältet blir inte kul att krypa in i. Men tältintresserad ungdom bäddade och sent igår kväll sa jag god natt till dem där ute.
Jag är själv inte så förtjust i att krypa in i tält och jag hade svårt att somna med två små ute i trädgården faktiskt. Jag är lite nojjig av mig, jag tar det inte här. Det är mer något för en terapeut om jag hade någon.
Efter femtio minuter tyckte emellertid tältarna att det räckte gott och väl. De frös inte men det var obekvämt med liggunderlag (tell me about it) och så hör man allt men ser inget (spot on! - något för min terapeut).
Därför kom de istället in och sov inne istället.
Att tälta - fett överskattat.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Att tälta - fett fett överskattat när det finns mjuka sköna sängar. Helt rätt av Lilla att komma in i stugan och lämna tältandet till sin ömma fader och hans likasinnade friends.
Karin

Sofie sa...

Jag håller med! Själv är jag något skadad efter bilsemestrar med familjen som barn.. Mycket tält och campingar blev det. Inget jag kommer göra med mina barn.. :)

Fliselin sa...

Tältas bara i naturen utan alternativ. Finns säng i närheten är det att föredra, precis som de små¨hos dig gjorde!

Camillas dagar sa...

Hihi! :) Felix tältade med kompisar ibland i trädgården, men de sov faktiskt ute hela nätterna. Kanske mer manligt göra, att tälta?! Jag tycker att det låter mysigt... Vi har sagt att vi ska tälta på en ö i vår lilla sjö någon gång. Undrar hur bra man skulle sova...

hallinbloggar sa...

Ha ha, känner igen det där från när killarna var små. Det var nog mest känslan av att få sova i tält som lockade!

Spader Madame sa...

+1 på den!

Librarybeth sa...

Karin: jag kan bara hojta INSTÄMMER!!!!

Sofie: jag har samma mi

Librarybeth sa...

Sofie: och jag har samma erfarenheter här. Det blev en hel del tält och husvagn när jag var liten. Stackers mina - det blir inte mkt av det. Jo, det händer att vi tältar när vi paddlar kanot. Då får jag ta sats. Nu är det ett par år sedan tält var med....

Fliselin: säng har alltid första prio!!! :D

Camilla: nä. Myset tar slut så fort. Jag är inte så intresserad av insekter, inte heller att krypa in i saker...

Hallin: jag tror det också, 50 min räcker gott ;D

Spader M: klatsch!! :D

I will not keep calm and you can fuck off sa...

hatar att tälta!

Librarybeth sa...

Iwillnot: absolut inget jag själv föreslår och driver om jag säger så!