onsdag 2 juli 2014

Kära träningsdagbok eller Libby kommer ut på intervaller på morgonen

Uppdrag: intervaller, testa Surbenet
Underlag: gång/cykelbana, sandigt och smågrusigt
Publik: ett gäng kanadagäss
Känsla efteråt: nöjdnöjd

Körde 200-ingar som blev till 250-ingar eftersom jag tyckte jag kunde sträcka ut intervallen lite då det kändes okej. Ja, det kändes okej.
Varför är man (jag) så motvillig till intervaller när det egentligen är rätt kravlöst? Spring fram och tillbaka, pressa på och ta 30 sek lätt promenadvila och så spring igen.
Och när det är gjort känner man sig ju som typ Queen of the world - inte för att det gick överraskande fort utan mer för att man (jag) faktiskt gjorde det.
Det är den där lilla latmasken i en som bara behövs sättas på plats.
Vilket jag gjorde idag.
Kanadagässen såg till en början nyfikna ut men de tappade snart intresset.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrö...låter ju bra det där! Säg till nästa gång så hakar jag på!
Karin

Librarybeth sa...

Karin: GÄRNA!!! :D