fredag 4 juli 2014

21 km senare eller Dunderklumpen gör landsvägen osäker

Landskapet var det inget fel på.
Inte värmen heller kan man säga, jag svettas så det stänker från ryggen.
När jag kom hem var jag lätt illamående och lite besviken på att jag kändes så seg.
Jag klämde min långrunda och visst, det kändes bra men satan vad trött jag blev.
Bitvis var jag tung, usch vad jag kände mig tung. Vet inte vad det där beror på.
Känslan av att Dunderklumpen är ute på en tur är så total att jag var tvungen att väga mig när jag kom hem.
Förra året så här dags så.... nej! Stopp! Förra året så här dags hade inte Surbenet jävlats med mig.
Kan inte motstå att göra jämförelser men det är egentligen förbjudet.
Så jag är nöjd att jag körde min runda men jag är definitivt inte nöjd med min insats och tiden men det här var min första 21-kilometersrunda sedan Surbenets epok.
Vackert så.
Nu fokuserar vi på nästa träningspass.

6 kommentarer:

Fliselin sa...

Det är ju tungt när man inte kört långt på länge, det vet du ju... och ibland är det bara tungt. Jag har inte dragit någon parallell med vikt när det går tungt snarare uppehåll och dagsform som spelar in. Var nöjd med din runda även om det känns surt för nu har du ju inget surben längre...

Fliselin sa...

Det är ju tungt när man inte kört långt på länge, det vet du ju... och ibland är det bara tungt. Jag har inte dragit någon parallell med vikt när det går tungt snarare uppehåll och dagsform som spelar in. Var nöjd med din runda även om det känns surt för nu har du ju inget surben längre...

Fliselin sa...

Och varför blir det dubbletter när jag gjort nada?!

Librarybeth sa...

Fliselin: det kanske behövde komma två ggr din kommentar för att gå in i skallen på mig! Du har rätt...!! Det är ju tungt ibland men shit vad jag var slut efter...!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men du sprang långt!

Librarybeth sa...

Iwillnot: yes I did och med det är jag nöjd ;D