fredag 2 maj 2014

Klänningspotpurri eller värsta egotrippen

Jaha, det är väl någon av dessa som jag velar mellan inför svärfars kalas imorgon. Eller så kör vi på prickigt som införskaffades idag. Den prickiga får stanna oavsett den blir morgondagens kalasklänning eller ej, kommer säkert till användning framöver.
Och så måste det förstås bli sådana där tunna nylonisar vare sig jag vill eller inte - för vinterbenen är inte riktigt i kalaskulör. Inte för att benen brukar bli så bruna direkt men lite färg blir det ju allt om man får strutta i solen. Det hinns inte med till imorgon, är inte överdrivet förtjust i sandfärgade nylonisar men svarta känns lite fel imorgon tror jag, dessutom känner jag mig lite mera "klädd" med nylonisar så här års. 









Ettan känns lite för somrig. Tvåan har jag haft så mycket på jobbet. Trean är väl ok, men inte mer. Fyran då? Jo, men den funkar alltid bra. Femman skön - kanske inte så festlig? Nä nä. Sexan då? Lite mörk kanske? Sjuan, det är den jag alltid känner mig lite snääääll i. Åttan är jag svag för. Lite blommig sa Mannen men han gillar den egentligen. Nian också för somrig?
Tycker du nåt?

16 kommentarer:

Katarina sa...

Alla är jättesnygga och klär dig fantastiskt fint, men tvåan och nian känns inte lika 'kalasiga' som de andra. Fast det beror ju precis på vad det är för slags kalas också och det vet ju inte jag.

Jag är ju väldigt svag för Miss Li-klänningen men om jag måste rösta så får det bli på nummer 1. Enkel, men jättevacker och säkert rolig att välja accessoarer till.

Hoppas det blir ett roligt kalas.

Fliselin sa...

Jag håller på sexan eller sjuan. Sexan tycker jag är väldigt fin!I och för sig svart men svart är ju snyggt och det är inte så somrigt ännu. Sjuan är ju festlig.

Fliselin sa...

Äh, skrev fel, menade åttan istället för sjuan. Alltså Miss LI.

Anonym sa...

Pricken!! Snygg och man blir glad av den. Och så är du ju vansinnigt snygg i den :D
Karin

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag röstar på femman. Med lite färgbling till, kanske de orangea träskorna?

Jag gillade ettan också. Men vilken som blir bra.

Maria J sa...

Fyran, femman eller sjuan. Fast kanske mest de nya prickarna. När ska en ny klänning invigas om inte till kalas? Men du är snygg i alla så ta den som känns bäst med tanke på väder och dagsform.

Peace in mind sa...

Alla var superfina, prickiga nya? Varifrån? Sån har jag letat efter.

IngelaMolly sa...

Du är superfin i alla men 1:an är du fabolous i :)

Camillas dagar sa...

Älsk på Miss Li och Pongo!

Louise sa...

Trean eller fyran! :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Den näst sista, med de stora blommorna, den är ju ljuvlig!

Anonym sa...

Åttan! Superfin och så fryser du inte om armarna! Sarankpg

Anonym sa...

Du klär i alla dina klänningar. Min favorit är 4. Undrar vad svärfar tyckte om ditt val. Trevlig helg önskar Nickan

Anonym sa...

Alla är snygga på olika vis, men du blir ju inte klokare i ditt val för att jag säger så! Jag tycker att du ska ta fyran, för den är min absoluta favorit bland dessa klänningar.
/Annika

mis(s)match sa...

Ettan eller sjuan med knallfärg till!

Librarybeth sa...

Alla: TACK för åsikter och rekommendationer - det var jättekul att läsa vad ni tycker!!! *hjärta*