lördag 17 maj 2014

2 X 3

Väntan är över.
Min sjukgymnast har sagt de magiska orden.
You shall run.
*happy happy*
meeen vi tar det lite vackert så här i början.
Status; nerven inte lika retad, nu kan en försiktig upptrappning påbörjas.
Jag har fått lov att springa 2 st 3 km-rundor i veckan. Jag ska hinna med fyra stycken sådana innan nästa återbesök (no probs). Jag har lovat dyrt och heligt att ICKE springa några extra metrar än det som har givits tillstånd till.
Jag skall icke bli orolig om det "känns" lite efter löprundorna men försöka akta mig för backar.
Det är troligtvis min backträning som (återigen) utlöste denna ofrivilliga vila.
Note to myself; sluta med backträning, hitta en ersättning.

Och ja, jag biktade mig.
Man kan inte mörka för min sjukgymnast, jag är en ärlig människa så jag sa som det var.
Jag hade sprungit under löpförbudet.
Och fick förlåtelse.
Nja, det var ju inte bra men inte dåligt heller, mer att jag så att säga gick händelserna något i förväg.
Det som var BRA var att jag avstod från att springa ett lopp som jag var nära att göra i torsdags.
Och jag fattar - nu dröjer det innan jag hämtat in men det viktiga är att jag får börja inhämtandet.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Wehoooooo!

Fliselin sa...

Toppen! Ut i finvädret!

Anonym sa...

Toppen! Glada ben är bättre!
sarankpg

Camillas dagar sa...

Haha... du är go du! Skönt att du får börja lite smått igen. 3 km är jättelångt tycker jag.

Librarybeth sa...

Iwillnot: yeeey!

Fliselin: häpp!

sarankpg: så mycket bättre!!

Camilla: :D glaaad!!

mis(s)match sa...

T.A.R. D.E.T. L.U.G.N.T. bara!