lördag 5 april 2014

Lördagens

Fick bli en gammal favoritklänning från Jeane Blush denna lördag och så snart gästerna åkt hem dök jag i mina sköna cargobrallor och slängde mig på soffan.
Fast jag kickade igång en maskin med tvätt först, jag måste ge sken av att göra lite nytta medan Mannen försöker reda ut den röra som KofotsBeth ställt till med gällande toadörren.
De dörrar som finns i handeln har helt fel mått för vårt dörrhål, antingen för höga eller för låga och det rör sig om fem centimeter hit eller dit -  dumt tycker jag. Måttbeställa känns inte heller aktuellt, en snickare har sagt att det är himla svårt att få det där bra. Billigt är det inte heller.
Tja, så nu kämpar Mannen med att reda ut hur vi ska snygga till dörren och få ett fungerande lås.
Jag håller mig till soffan, det får räcka med att jag brutit upp dörren tycker jag.

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jamen eller hur!? Var och en gör det den är bra på ;)

Anonym sa...

Snygga till dörren med vad jag tror de kallar "flytande trä(har sett på bygghandeln vid färg. Måla på....
Och skippa låset...ha en skylt eller ngt msn får hänga ut när det är upptaget....
Karin

Junitjej sa...

Underbar klänning!

Librarybeth sa...

Iwillnot: precis, man ska hålla sig till sin avdelning liksom ;D

Karin: Mannen lappade och lagade med spillvirke hittad i källaren ;D Nu hoppas vi på att låset ska passa!

Junitjej: å, tack.