måndag 28 april 2014

Det är en vacker tid

Och under frukosten tar jag mig tid att filosofera över våren istället för att känna efter hur det är ställt med Surben, depp-barometern och annat.
Körsbärsträdet utanför köksfönstret är så rart, det verkligen levererar med sina fina buketter av vita körsbärsblommor strösslade över hela trädkronan.
Brukar det blomma så här tidigt?
Jag kan inte se mig mätt på det och tänka på sommaren som väntar vart efter.
I lördagsnatt när jag kom hem vid två-hugget efter min nattkörning (ungdomstaxi) lyste blommorna vita i dunklet.
Overkligt vackert.
Så där så att det gör ont och man hela tiden tänker att "nu måste jag ta in allt, verkligen se allting".
Vara med.

2 kommentarer:

Fliselin sa...

Visst är det vansinnigt vackert. Igår såg jag att nu slår mitt körsbärsträd ut. Det är tidigt två -tre veckor tidigare än vanligt. Jag behöver klippa gräset, brukar inte göra det i april...

Librarybeth sa...

Fliselin: vi borde också klippa men väntar på att scillan ska vissna heeelt - det gick fort på nåt vis.