onsdag 10 juli 2013

Another sunny day i London

När vi är i London så går och går och gååååår vi. Långt.
Notting Hill på förmiddagen igår och sedan promenerade vi till Kensington Gardens. Då hade det verkligen hunnit bli dags för afternoon tea - igen!
Får jag rekommendera ett besök på cafeet vid palatset? Så fint placerat, så vacker miljö, smakfulla möbler både ute och inne och det var inget fel på deras scones heller.
Vi har inte testat att äta något gott i Orangeriet men någonting säger mig att man inte blir besviken där heller. Parkmiljön här med sina blomster och noggrant klippta buskar och träd är en fröjd för ögat.
Att sedan ta sig i sakta mak genom parken... ja ni hör. Vi gillar parkerna, både de som är putsade med nagelsax och de som är mer yviga.
Så vi går och går och går. Och kommer till Hyde Park men innan dess ser vi till att titta till Peter Pan- statyn i Kensington.
Sedan går vi igen och stannar inte förrän vi hittar ett bra ställe med fish and chips och då har vi hamnat i närheten av Charing Cross. Pjuuh, det blev en lång sväng men det var det värt!
Kan vi åka från London utan att ha på allvar sett Big Ben? Nä.
Så vi tog en buss och for ner till Westminister, beundrade Parlamentet och så en sväng över bron och så var vi igång och gick igen.
Det går liksom inte att sluta gå i London.
Det blev sent i säng.
Grönt är så skönt.

Hej!

Caféet vid Kensington Palace. Gofika.

Oh dear. Orangeriet där i bakgrunden.

Tiden går fort i London tycker jag.

4 kommentarer:

pralinen sa...

Nästa gång måste ni prova orangeriet - sonens absoluta favorit i London :-) och även jag gillar det...

Camillas dagar sa...

Ljuvligt! Vilket kanonfint väder ni har!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Kul att jag känner igen mig, precis där vi var :)

Librarybeth sa...

Pralinen: sparar det till nästa gång! Då vill jag äta något mer än fika tror jag!

Camilla: perfect!

Iwillnot: :D ett himla bra ställe att hänga på alltså!