torsdag 18 juli 2013

Le vernis - Dragon

Känslan av ett Chanel-lack.
När man öppnar den lilla kartongen, skakar flaskan (Chanel tycker det), av med hatten och så måla.
Den är fin den.

Här sitter jag sedan arla morgon stund och lackar naglarna. Det blev inte mycket shoppat för mig under Englandsresan och inte var jag särdeles ledsen för det. Istället trillade jag dit på ett Chanel-lack på flygplatsen. Har länge velat ha en riktigt bra röd färg. Nu har jag det.
Jag brukar tycka att Chanel inte sitter så bra men jag trillar  s t ä n d i g t   dit och köper ett eftersom färgerna är så inåt helskotta snygga. Kanske ett superbra topplack kan hjälpa mig i detta oerhörda dilemma (ironi).
Och...
Vad som hanns med igår? Bad och hamsterhämtning. Packade upp gjorde jag på natten då vi kom hem, avskyr ouppackad packning.
Om det kommer fler (bilder) och mer (tugg) om Englandsresan? Jajamän. Var så säker.
Varför jag steg upp så tidigt denna torsdagsmorgon? För att hinna med att springa.

6 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Älskar härliga lack på fina sommarfötter. Kommer faktiskt att tipsa om ett för mig nytt märke lite senare under dagen.

Anonym sa...

Välkommen hem och tack för jag fick följa med på resan. Mkt fina bilder och mkt bra skrivet som vanligt. Kram från Nickan

Librarybeth sa...

Villa Freja: jäpp, jag lackar också tårna, de är blååå.

Nickan: tack! KUL att du hängt med!!!

Peace in mind sa...

Bästa rödfärgen ju...Dragon. Även jag faller ohejdat för Chanels färger, trots att kvaliten borde vara bättre.

Camillas dagar sa...

Jag har bara ett Chanel (det guldiga Peridot som matchar medaljerna så fint), men jag tycker att det är så himla dåligt och flagnar av samma dag nästan. Då är Mavala och OPI bättre va? Håller dock med om att flaskorna är grymt snygga.

Librarybeth sa...

PIM: ja, den är ljuvlig!!! Kvaliten borde vara snäppet bättre med tanke på priset men som du säger, färgerna!!! Mmmm!

Camilla: Faktiskt håller Mavala bättre, liksom OPI men Chanel levererar så snygga kulörer att jag inte kan motstå alls. Och flaskorna är snyggast!! :D