måndag 18 februari 2013

Vi bor så bra

Du undrar kanske hur vi bor?
Denna gång har vi hyrt en lägenhet, den bokade jag via booking.com som jag tidigare använt mig av när jag bokat hotell.
Vi bor i ett hus som består av lägenheter för semesteruthyrning av olika storlekar och vi bor väldigt bra i stadsdelen Prati som genast föll mig på läppen. En trappa ned finns receptionen med mycket vänlig personal och de finns där fram till nio om kvällen. 
Lägenheten som är snyggt inredd och fin, består av ett mindre kök som kanske inte är anpassat för den stora familjen men vi får plats och det funkar över förväntan. Tre sovrum och två badrum gör att det råder komfort och ingen direkt trängsel. Lite lyxigt med tanke på att vi inte är främmande för att klämma ihop oss på logementsliknande vandrarhemsrum - bara vi får komma ut och resa.
Entrén till vårt hus.


Där uppe bor vi, näst högst upp!
I kvarteren intill finns det några lite enklare restauranger och serveringar (en har vi testat) och några flottare (inte testat). En mindre affär precis intill med det mest nödvändiga och så ligger Spar inte många kvarter bort. Vill man upp till en större shoppinggata får man ta sig ytterligare några kvarter, en promenad på högst fem minuter.  Och granne är som sagt Vatikanstaten och Tibern är strax intill.

2 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Bra tips! Tack!! Rom står näst på min weekendlista. En önskan; en "Libby på resa-kategori" så att det går lättare att hitta tillbaka till tipsen men vet att man någon gång läste.

Librarybeth sa...

liten: absolut - måste fixa på nåt vis...jag försökte tagga inläggen med resa, Rom men jag tycker att sökmotorn plockar fram konstigt när man söker på det i bloggen... hmmmmm!