söndag 30 maj 2010

Mors dag

...och vad ska man ta sig för en sådan vacker söndag tillika Mors dag?!
  • ladda tvättmaskinen och förnöjt se den göra jobbet
  • fundera över om man skulle ta och städa tvättstugan och sedan skjuta upp det till en annan dag
  • tokspringa sin 6,3 km runda
  • få överraskningsfika med supergoda blåbärsmuffins
  • få presenter, däribland en elektrisk grillkolständare som kommer underlätta om jag skulle få för mig att grilla utan min man (japp, så illa är det, på den punkten lyser jämställdheten med sin frånvaro - pinsamt men skulden är helt och hållet min!)
  • glädjas åt presenter från döttrarna; vackra servetter och mycket fin nyckelring tillverkad i träslöjden (ära vare gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden)
  • njuta av en gymnastiskshow framförd av dotter nr 2 och 4 i trädgården
  • plantera pelargoner i lugn och ro
uppdatering: äsch, grilla har inget med jämställdhet att göra. Jag inser att jag är bekväm när jag låter någon annan fixa med det men redan senare i eftermiddag tänker jag öva mig! Med min nya elektriska grillkolständare!!! Yeah!

1 kommentar:

Camilla sa...

Ha ha, du är rolig du! Vilken bra dag, :)
Hos oss är det oftast jag som grillar, det kontrollfreak jag är... Vill ju inte att maten ska bli torr eller bränd. ;)