fredag 28 maj 2010

Brain

Vaknade 3:37 imorse och hjärnan gick på högvarv och tuggade jobbsaker. Omöjligt att somna om.
Så jag låg där och lät hjärnan gå, bla bla. Jag vet ju att man inte får mycket gjort när man ligger där och lyssnar på hur fåglarna kvittrar utanför fönstret men det vet inte min hjärna.
Någonstans efter en timmes körning somnade i alla fall jag.
Vid nästa väckning kändes inte hjärnan så pigg längre. Fy 17, vad mosiga vi är nu, hjärnan och jag.

uppdatering: och så blev min gröt så där kompakt och betongaktig (som min man vill ha den). Suck. Och så  t j ö t  ett billarm tokhögt utanför fönstret. Vilken frukost. Men så kom jag på att jag hörde ju att DN damp ned i brevlådan vid fyra-hugget imorse. Då blev jag glad även om jag inte hann läsa mer än ett par rubriker...

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Men usch vilken jobbig natt och morgon! Hoppas att dagen blir bättre.
Så himla fint klädd du är jämt. Den vita skinnkappan var riktigt stilig!
Kram!

Librarybeth sa...

Jag repade mig rätt bra under dagen! Merci.