tisdag 25 maj 2010

Summering

Tennisterminen är över och så är också mina lektioner.
Okej, vad har vi fått för resultat nu då? Nu har jag testat tennis i två terminer och tja, om man beaktar att jag aldrig hållt i ett rack tidigare kan man ju se tennisspelandet som en fantastisk utveckling. Tittar man sedan närmare på mitt spel så återstår det en del att önska. Men som jag har kämpat - med alla olika slag, fotarbetet, att följa med i slaget osv. Jag har bara skolkat några gånger när tennisentusiasmen helt uteblivit. Backhanden fick jag aldrig fason på - där är det mer fråga om tur när jag får iväg ett schysst skott. Forehanden, nja. Ibland så blir det väl skapligt, tyvärr tycker jag att de tillfällena kan komma lite väl ojämnt. Serva kan jag inte, volleyn tog sig denna sista lektion och så var det där med smash. Där har jag grymt svårt att bedöma avstånd så det kan se riktigt roligt ut när jag försöker träffa bollen. Nej, tennisvärlden går inte miste om någon stor talang nu när jag beslutat mig för att lägga tennisträningen på hyllan, något rack äger jag faktiskt inte som jag då skulle kunna lägga på hyllan. Och nu känns det rätt bra att jag aldrig köpte något så dyrt som ett tennisrack. Det hade känts bra dumt att lägga så mycket kosing på hyllan...
Summerar jag måste jag ändå säga att det har varit kul att testa. Det som varit tungt (förutom några riktigt urusla träningstillfällen då jag har haft lust att tjuta av ilska) är just att man är uppbokad ännu en kväll i sin vardagsvecka. Om man då redan har en annan kurs och dessutom jobbar en kväll, jaa då blir det inte mycket kvar av veckan.
Librarybeth planerar inte att börja med någon ny bollsport utan ska så vitt jag vet, i fortsättningen hålla sig till löpningen.

Inga kommentarer: