lördag 28 september 2013

I Berlin

Vaknar i Berlin.
Har jag drömt att jag åkt hit för att springa? Nä. Jag är ju här.
Har sovit gott på blankmanglade hotellakan och noterat vad varmt och skönt det är här på rummet.
Igår afton ramlade vi in på en Biergarten, vi tänkte ta en öl. Det ska man ju göra, i Berlin.
Och jädrar.
Vi hamnade m y c k e t  oväntat rakt i storpartyt bland dirdlklänningar, snörliv och lederhosen, spetsknästrumpor och rutiga skjortor, ompa ompamusik och synnerligen hög stämning. Kanske man värmde upp inför oktoberfesterna?!
Jag trodde för något ögonblick att alla i lederhosen och klänning à la Snövit jobbade där men nä. Det var gästerna, först en lätt bisarr känsla men vi vande oss rätt fort. Vänliga män i lederhosen och knästrumpor visade oss hur man fick sig en öl och sedan var det bara att sitta där och ta in stämningen.
Tv-tornet! Tv-tornet!
Libby är glad!
Äsch, fick ingen bra bild på klänningarna.
Nu väntar en dag i Berlin på oss. Först ska vi bara fixa allt det praktiska med maratonprylarna, hämta nummerlapp och sånt.
Igår när vi kom in i stan med taxin såg vi hur man börjat sätta upp staket och avspärrningar... 
- Är det inte lite uppförsbacke här, noterade min väninna. Det ska inte vara några uppförsbackar här ju!
Vi blir varse imorgon hur det förhåller sig med den saken.

Eventuellt är bildflödet något bättre på insta, jag heter inte oväntat Librarybeth där också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske rentav ÄR oktoberfest? I München pågår den iaf under 16 dgr före första söndagen i okt.
/Tina

Camillas dagar sa...

Iiih! Men lycka till i morgon nu. Du kommer att fixa det hur bra som helst.
Heja, heja, heja!

Librarybeth sa...

Tina: det måste absolut vara något sådant. Eller också är det här vardag...?! Näää.

Camilla: :D