lördag 10 december 2011

Långt från Nobelfesten

Vad är det som gör att jag måste måla så här i juletider? Förra året roade jag mig med att måla i vårt kök, dagtid och nattetid. Nu är det en av döttrarnas rum som ska piffas till. Ack ja, tapeten vi valde åt tösabiten när hon var två år har nu målats över...
Delar av bohaget kamperar i hallen, jätteskoj.

En av väggarna jag stirrat in i idag.

Och Mannens eeh bergssprängare från pojkrummet hänger med. Den måste vara med när jag målar.
Jag lyssnar tråkigt nog inte mycket på radio till vardags men när jag målar - då måste jag ha radion på. Så nu har jag lyssnat på popmusik och nyheterna, ja de har jag hunnit höra många gånger under eftermiddagen och kvällen där jag stått med penseln i handen.

3 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Åh vad kul, kommer bli fint det där. :) Visa sen när det är klart med.

k sa...

Spännande att få se resultatet sedan! I nya huset är det maken som står för målandet, men tapetserandet - ja, det ska vi nog ge oss på båda två så småningom...

Librarybeth sa...

Vesna: självklart!!! ;)

k: tapetsera.. håhåjaja då är jag bara en sidekick, men måla - jag äger på det!!!!