fredag 9 december 2011

Spikat

Good gummisnodd.
Då blir det vitt i nästa vecka - nej det är inte väderprognosen det här.
Jag snackar klädtema. Jag kan precis som andra som kommenterat kulören vitt, konstatera att det inte riktigt är min färg. Men vad 17, det blir ju bara intressant med vitt till mitt vintertrötta ansikte och mörka markeringar under ögonen.
Pale is beautiful - stod det i en Frida som jag behöll under mina unga tonårsår. Den var tummad för jag blir nämligen inte brun på sommaren och jag behövde ett manifest att hålla i, då i unga år. Jag minns tom vilka kläder som presenterades i reportaget... ack ja.
Men här svamlar jag om ett nummer av tjejtidningen Frida från tidigt 80-tal...
Vitt och ljusa nyanser är alltså Luciaveckans tema.
Åh, så skönt när man planerat och strukturerat!

8 kommentarer:

mis(s)match sa...

Jag börjar planera för kommande veckan direkt. Konstigt nog blir det till slut sällan såsom planerat ändå...

Vesnas vardag sa...

Ska leta fram det vita med ljus och lykta. ;)

Anonym sa...

Men så svårt. Jag har ju inte nånting... och ljusa plagg (om man nu väljer den utvägen) är på vinden, trångbodd som jag är. Kanske får jag hoppa temat kommande vecka. Vi får se. / Eva

Librarybeth sa...

MM: :D kan man alltid ändra sig, hit och dit!

Vesna: japp!! Jag får väl ha min tubsjal hela veckan....

Eva: aj då, men det kommer nya teman ;)

Anonym sa...

Lite lustigt det här med färgteman. Är det du som bestämmer eller hittar du det i en annan blogg? Tyvärr hakar jag inte på då jag är av den tråkiga sorten som tycker om svarta kläder. Men visst jag kan plocka på mig något vitt på lucia dagen, dagen till ära =)
Hur länge tänker du hålla på med detta? Ha det bra!

Librarybeth sa...

Anonym: nä, jag bara hittar på tillsammans med de som tittar in här och läser. Ett sätt att förnya sig med bef. garderob. Lite kul vardagsutmaning! Vi kanske borde ha svart som tema? ;) Ja - ta något vitt på tisdag!! ;) Hur länge? Ingen aning! Vi kanske tar en paus - vem vet?!

k sa...

Jag ska faktiskt försöka hänga på nu den här veckan; i värsta fall får jag väl fota kragen...;) Roligt med dina temata!

Librarybeth sa...

k: bra!! den fina kragen gäller för hela veckan!!:D