tisdag 13 december 2011

Var är Lucia?

Klockan är 08:38 och jag har fortfarande inte sett någon Lucia. Inte ens tv-lucian har jag sett, suck.
Tänk  - en gång i tiden stod man på en blåsig dagisgård och väntade på små michelingubbar som snubblade runt i linnen och vinteroveraller. Eller så stod man på en riktigt dragig och troligtvis regnblöt skolgård och såg samt hörde svagt i vinden skolungar sjunga.
Idag - ingenting.
Kidsen är stora/mellanstora och de som lussar gör det för cash på en mängd olika arbetsplatser runt om i staden dock icke för mig.
Som fyrbarnsmor med egen damkör hoppas jag kunna kräva av dem en luciasång innan luciadagen är slut.
Annars blir det ingen månadspeng.

6 kommentarer:

Omentjej sa...

Jag ska skruda Fia i lussestass och bege mig till Öppna Förskolan i em för lussefika. :)

Såg även luciamorgon på tv medan Fia fortf. sov, så mysigt! Jättefint i år, du får kolla på svtplay sen. ;)

Anonym sa...

Jag har nyss sett Lucia med rappande tomtenisse, lite annorlunda! Så är det att jobba på en gymnasieskola.
Agnes

Mrs J sa...

Ingen Lucia, ingen tomte. Tänk på det barnen! Vår egenproducerade barbershopkvartett verkar tyvärr inte ta sig ;-)

Solrosfrö sa...

Saknar dagistågen... men hu så stressigt det var när det begav sig med att få allt att funka och vara struket mm... tomte var ett bra val!

Anonym sa...

Jag har sett michelingubbar och gummor, och de är så söta! Trots att det blåste på tvären och snöblandat regn. :-)

Librarybeth sa...

Omentjej: åh, vilket Luciamys!!! Låter som något jag gjorde en gång...

Agnes: ack ja, jag saknar även den sortens luciatåg!!!

Mrs J: precis Mrs J!! Så du har samma problem!!!

Fröet: ja hjälp det kunde vara lite väl hysteriskt också!! Tomte var bra!

Mia: som det ska vara alltså ;)