torsdag 15 oktober 2009

Torsdagsförmiddag

Som den goda mor jag är avstod jag från tomtegröt till frukost bara för att det skulle räcka till mina tomtegrötstokiga barn (de blev alla förtjusta över att få det till frukost). Bara för att upptäcka att det nog visst hade räckt till mig i alla fall. Nåja, hur som helst havregrynsgröten smakade också gott, nog om detta. Det håller på att bli alldeles för grötigt här.
Jag stack ut och sprang på morgonen, vackert väder och hög blå himmel. Toppen. Kände mig lite småseg men om man tänker "spring snyggt, spring snyggt" brukar man (jag) få in lite mer skapliga löpsteg och så rinner löprundan undan och man börjar njuta. Två glas med mjölk efter rundan och jag var som en ny människa.
När jag duschat och fått tillbaka normal ansiktsfärg blev det cykel ner på stan och in på skoaffären och ut kom jag med ett par som jag tror jag ska behålla. Nu ska jag jobba heeeeela dagen ända till kvällen. Om ingen äter upp tomtegrötsresten kan jag sätta i mig den sent ikväll.

Inga kommentarer: