fredag 30 oktober 2009

TGIF

Fredageftermiddag och jag känner en skenande förkylning i kroppen. Jippi, precis lagom till helgen. Och jag som har löparabstinens, nu kan jag inte springa i helgen som planerat. Åååh, vad trist.
Jag ska läsa istället, Presidentens hustru får det bli.
Vindens skugga har jag läst ut i Paris och mitt intresse för den boken kan man lugnt säga svalnade rätt kvickt. Gillade den i början men rätt snart kändes det liksom för mycket av den där storvulna stilen som det gäller att en författare verkligen kan hantera för att det ska hålla hela vägen. Betyg? Jorå, ok men inte mer faktiskt. Vad grinig jag är, måste vara förkylningen.
Ser att juldekorationerna har hängts upp utanför mitt fönster. De dekorationer som ska stimulera köplusten till jul alltså. Det brukar ju vara den typen av dekorationer som kommer upp först....
Snart hemgång.

Inga kommentarer: