måndag 12 oktober 2009

Måndagslista

Måndag. Bra saker att tänka på:
1. Jag är på mitt roliga jobb.
2. Gårdagens gymnastiktävling i Västerås där jag tillbringade HELA dagen på en läktare tittandes på hjulande ungdomar är över. (Det är klart man skjutsar sitt barn till tävling men nog är det segt när man åker tidig söndagmorgon och kommer hem halv tio på söndagkvällen...).
3. Min totalmisslyckade äppelkaka från i lördags har mött sitt öde i komposten. (Lärdom av detta; baka inte när du får ett maniskt fredagsryck och tycker att du orkar hur mycket som helst, kakan drabbas av stress och stannar ALDRIG i smeten, liksom).
4. Jag var uppe sent två kvällar i rad och såg film, sånt är alltid kul. Först gottade jag mig åt Lost in Austen (en tv-serie? såg alla delarna i ett sträck, puh, det blev natt innan jag stängde av dvd:n. Tips: Sias violglass är superbra till alla typer av Austen-inspirerade filmer!). Såg också Proof med tjusiga Gwyneth Paltrow.
5. Jag har nypumpade däck på cykeln. Wow, att så lite kan göra så stor skillnad...
6. Snart kaffepaus.

Inga kommentarer: