måndag 6 maj 2013

Like lovers do

Dagen efter en rejäl löprunda brukar Mannen och jag kolla av läget.
Mannen ringer;
- Hur är det?
och då undrar han inte hur mycket jobb man har, om det är stressigt eller nåt sånt
- Jorå, känns bra tycker jag. Lite lätt öm framsida lår, inget att yvas över. Du'rå?
- Känner mig pigg.
vilket betyder att man inte är stel eller öm allt för mycket
Sedan tuggar vi en stund lite om ömma muskler, hur resp runda var (fast vi tuggade om det igår, det ena behöver inte utesluta det andra) och så funderar vi över när nästa träningstillfälle blir lämpligt.
Så gör löparlovers liksom.

5 kommentarer:

Anna sa...

den kärleken!
er alltså!

hallinbloggar sa...

Så mysigt det låter : )

Anonym sa...

Vad gulliga ni är :)
Jag har inte ont någonstans efter gårdagens vända i vrinnevi. Bådar gott tycker jag.
Karin

Librarybeth sa...

Anna: it's lööööv

Hallin: gölligt va:D

Karin: mmm ;D gör vi alltid!
BRA!!! gör om'et!!!

Spader Madame sa...

Så pratar vi också. Fast bridge. För jag springer ju inte mer. Jag gör ju inte det. Men blir så sugen och litet avundsjuk. :-)