onsdag 29 maj 2013

Danger zone

Det har varit riskfyllt att hänga hemmavid den senaste tiden.
Med två tösabitar som däckat i förkylningar och hostningar är det danger zone, de har fått gå hem från skolan och försökt återhämta sig.
Vad tror ni BacillSkräcksMammanmedMarathonAmbitioner gör sådana tider?
Önskar sig en plastdräkt i namnsdagspresent fast det är långt till namnsdagen?
Spritar händerna och skulle helst av allt vilja dricka flaskans innehåll?
Undviker närkontakt och typ vinkar "gonatt" från dörrhålet?
Är ett riktigt klie* som tjatar om att "har ni tvättat händerna, har ni det??" med gäll röst?

Ja, tänk nu efter noga innan du svarar.
Flera alternativ är möjliga som svar.



Typ alla.

*klie = en riktigt irriterande typ

7 kommentarer:

Fliselin sa...

Förkylningar är farliga saker så här års. Kom just på att lilla gossen snorade igår...

Fliselin sa...

Lördags-stress! Ska mobilen med eller ej? Osäker på om jag orkar kånka runt med mobilen på armen. Hur gör du? Satsar du på gel? Vart förvarar du den under loppet? Har alldeles för många oklarheter kvar känner jag. Hoppas att du som varit med kan ge tips. Kör du med musik under maran?

Camillas dagar sa...

Åh, men åh... Jag tror dock att ditt strålande immunförsvar hjälper dig igenom eventuella baciller. Själv köpte jag ett rör "IMMUN" på apoteket i förmiddags och ska boosta ett par dagar.
Håll dig på behagligt avstånd, eller ta in på hotell! ;)

Camillas dagar sa...

Vädret ser i alla fall ut att bli kanon för oss i Mora/Orsa. Hoppas att så även blir i Stockholm. :)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha - beware!

Anonym sa...

Ja,jisses!
Mannen snorar och hostar, dottern snorar, sonen snorar ännu mer.

Librarybeth sa...

Fliselin: det har varit läskigt mkt förkylningar här kan jag berätta... de sista två veckorna har det verkligen varit danger zone!!!

Och inför lördagen; japp, jag tar med musik, det vill jag ha på en så lång löprunda. Nej, jag är ett litet "naturbarn" och kör utan både sportdryck och gel ;) Magen tål inte sportdryck, jag har försökt att träna den att tåla men inte hittat rätt och tänker inte börja testa nu. Gel hade jag förra året, det var Dextrosol men jag hittar inte den igen. Jag tar med Dextrosol i tablettform, det kan man tugga i sig när det finns vatten.

Camilla: IMMUN är numera en nära vän ;D
Och just nu tror jag att det vankas löparvänligt väder!

I will not: oooh yes!!

Miasvardag: och man bara Keep away!!! :D