onsdag 8 maj 2013

Gårdagens kakelugn

Detta möttes jag av igår när jag kom hem. Va? Var är plasten? Geggan? Baljorna? 

 Istället väntade det en nästan färdig kakelugn i matrummet. Jag tror det är fogning och småfix som återstår. Och ja, och så den där sista pusselbiten där uppe.
Nu ser jag (faktiskt) fram emot att få hard core-städa lite. Det ligger ett fint, fint lager av tegelröttsfärgat damm i kök och tv-rum. Resten av kåken har också slammat igen så det känns ju fint att veta att det finns lite att göra nu när jag ska vara ledig.

11 kommentarer:

Fliselin sa...

Fantastiskt! Så fint det blir!

Marie sa...

Jättejätte fint! Inget slår den levande elden även om det är bakom mässingsluckor.

Ev. blir det en tur i NKPG i helgen. Vikbolandet blir det till 100%, fast först ska vi agera chaufförer till döttrarna som ska på Friends arena ikväll.

Anonym sa...

Gudars vad fint ni får det. Nästan så ni längtar lite efter ruggiga höstkvällar eller????? Nåja först tar vi lite lång och härlig sommar. Anna panna

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Kanske är värt städandet? Blir superfint!

mis(s)match sa...

Superfint!

Anonym sa...

Den ser jättefin ut! Hög mysfaktor och så passar den så bra in i ert hus. Njut av några lediga dagar nu även om de innehåller städning.
Någon runda också, eller hur?
Agnes

Anonym sa...

Först ett stort GRATTIS till er superfina kakelugn! Sedan en fråga: Får du resten av familjen att också städa och i så fall hur? Annika

Kjersti sa...

Så herlig! Kjenner følelsen av lyst til å vaske, fra da vi pussa opp badet. Det ble også masse fint støv over alt, men badet ble så flott at det var (nesten) bare gøy å vaske :)

hallinbloggar sa...

Otroligt så fint. Helt fantastiskt men det är verkligen en kopia av vår kakelugn som sattes dit 1904!
Vad ni kommer att ha mycket glädje av denna!

Librarybeth sa...

Fliselin: tack - snaaarrt är det klart!!

Marie: tänkte mig något sådant när det blir kallt, det kan få dröja men sen så!! Vikbolandet nästa alltså?! Ska'ru ta en kopp kaffe i stan?

Anna panna: haha, nä längtar gör vi inte men den är klar att elda i till hösten!

i will not: japp! Definitivt värt städandet!!

Mis(s)match: visst blir det!

Agnes: tack, ja visst blir det en runda! Eller fler! :D

Annika: tack! Ska jag vara helt ärlig så när det kommer till noggrann hardcorestädning gör jag det helst själv, vissa delar kan man leja bort till ungdomarna men då får man vara beredd att muta. ALLA städar sina egna rum!!! Till Mannen har jag andra planer....

Kjersti: precis - det är värt det i vissa fall!!

Hallin: haha, vad kul. Det här är en gammal kakelugn som stått i ett annat hus någon gång...
Den kommer pryda hörnet bra!

Spader Madame sa...

Vilken underbar kakelugn. Den passar fint till det övriga!