tisdag 2 april 2013

Tisdag och det betyder jobba

Och så var det plötsligt kolsvart ute igen när man kliver upp, men ah! Där ser jag solen så sakta komma upp. Så makalöst fint.
Vad jag tycker det är gott att vintern är förbi. Och om det är minusgrader ute (vilket det förstås är) så är det bara en liten, liten struntdetalj.
Just nu känns det så bra att det är april och påskledigheten har varit så bra.
Bäst man kokar sin gröt, idag är det Jobbardag.

Dagens då? Blus Lindex, kavaj HM, jeans Flash, stövletter Vagabond.

5 kommentarer:

Sara sa...

eller hur - man ser på ljuset att vintern är besegrad :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är ännu mörkare ute om man som jag lyckas gå upp en hel timme för tidigt ;)

Librarybeth sa...

hedgehog-sara: Yes!!!

Husfrun: haha- otur! Men det ljusnar fort!

Camillas dagar sa...

Jag ser knappt någon skillnad på morgonen då jag går upp 5.45. Däremot kvällarna är ju oändligt mycket längre och ljusare. Underbart! :)
Fint med blusen under kavajen. :) Jag testade den där härom dagen (blusen alltså), men jag har ju på tok för breda axlar för alla blusar och skjortor från Holly & Whyte. Tyvärr. :(

Librarybeth sa...

Camilla: tack! Ja, modellen är lite snäv men funkar på mig!