måndag 1 april 2013

Inget aprilskämt

Nämen, det var ju inte sååå himla tråkigt att springa intervaller trots allt. Konstigt.
Jag såg till att bli rejält trött, 10 x 500 m, sedan solade jag medan Mannen sprang några vändor till. Solen sken och jag hann vid en 30 sek vila byta några ord med en väninna som kom promenerandes förbi, kanske det gjorde det sitt till
- Du blev bara arg en gång idag sa Mannen när vi joggade hem.
Stämmer, jag brukar surna till när jag springer intervaller men idag skärpte jag mig visst.
April börjar bra.

Libby spanar bort mot femhundringen...

10 kommentarer:

Fliselin sa...

Men hallå! Om du kan bli arg så har du ju massor med krafter kvar! Tog du ut di rejält idag då du bara blev arg en gång?! Vad blir du arg på...undrar nyfiken som inte har krafter att bli arg vid intervallträning!

Anonym sa...

Heja heja! Jag brukar kör tisdagsintervaller på lunchen på tisdagar (av namnet att döma ;)
Inte kul men inte tråkigt heller. Nu återstår det att kuta låååångt varje vecka...... Puh
/karin

Librarybeth sa...

Fliselin: att tjura ihop över att det går dåligt orkar jag alltid hur mkt jag än tar i när jag springer, haha. Idag måste jag dock ha sett till att lägga mer energi på att springa och mindre på att bli arg. Arg blir jag om jag tycker att benen känns som bly, när självförtroende sviker. Eller också så tjurar jag bara för att jag inte gillar intervaller. Men! Nu ska jag OMFAMNA intervallerna och LÄRA mig att gilla! :D

Karin: Så himla bra! Jag hoppas nu kunna lägga in intervaller en gång/vecka också! Visst är det skillnad nu när det är ljustljust!!!

Fliselin sa...

Hur går det när det går dåligt... är det tiden eller känslan du är missnöjd med? Jag kan ju själv tycka att jag blir lite irriterad när jag tar i från tårna men det genererar inte så mycket på klockan...

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag blir ofta arg när jag tränar. Det är för att peppa mig själv att jobba järnet :)

Librarybeth sa...

Fliselin: det kan variera. Jag blir tokig när jag känner mig tung, jag tycker att kroppen skulle ge lite tillbaka liksom, jag tränar ju för fanken har jag sagt till kroppen ;D Och så klockan förstås. När jag plötsligt ser att jag inte kör milen på den tid jag förväntar mig. Men Mannen är klok. Han fattar att det spelar faktiskt roll på var man är i sin träning. Klart jag inte presterar samma på vintern som jag gjorde precis i slutet av sommaren då man fått vara frisk och tränat. Jag måste också fatta det, oftast gör jag det men behöver bli påmind då och då.

Husfrun: det kan gör lite gott att bli förbannad ibland ;D men helst vill jag bara bli glad!

Fliselin sa...

Klok man.

Librarybeth sa...

Fliselin: mycket.

Camillas dagar sa...

Jag skulle behöva en personlig intervalltränare för att få igång sån träning.

Librarybeth sa...

Camilla: man kan väl säga att jag har en sådan ;D