onsdag 8 juni 2011

Tuut

Det är mycket tut i luren och visselpipetjut i vår lilla stad nu när studenterna har fått ta på sig sina vita mössor - utspring sker i nästa vecka.
Jag måste säga att de är bra fina i mössorna och de bär dem så käckt, ja nu låter jag som direkt utstigen ur Markurells i Wadköping eller nåt.... men en annan tryckte ned sin så långt i pannan när det begav sig på 80-talet att det var snubbelvarning när man skulle springa ut till nära och kära. Skärmen skulle skugga (hela? halva?) ansiktet, det var det "rätta" sättet att bära mössan då.
Självfallet med tillhörande axelvaddsblus och vadlång kjol. Och pumpsen har faktiskt nyligen varit ute på vift!

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Hade ingen vit mössa. Otroligt egentligen!

Solrosfrö sa...

Härliga tider! På flaken i Sthlm var det poppis att visa brösten... En grupp japaner svimmade. Nästan.

Camillas dagar sa...

Här "på landet" märker man inte av mycket tuut! :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Det var tider det. Så befriande lycklig man var ;) Här tjuter det inte mycket, där vi bor, men i Gbg i förra veckan... ojojoj :)

Anonym sa...

Det var tider...själv var det mitten på 90-talet. Jag hade faktiskt långklänning...:-D

IngelaMollly sa...

Ja och så blir jag så förbenat vemodig var enda gång det är studenttider, skämmigt!

Librarybeth sa...

Spader Madame: ingen vit mössa?! meh - hur gick det till?? ;)

Fröet: God! där jag tog studenten hade det aldrig gått...

Camilla: här blir det lite hejsan ett par dagar!!!

Husfrun: Lycklig var ordet!!!

Miasvardag: nu är det visst jumpsuit som gäller om jag förstått allt rätt...

Molly: jag blir också lite nostalgisk!! känner mig fånig!