söndag 19 juni 2011

Bokpyssel part 2: stora utmaningen

Så här kan vi inte ha det! Rörigt och trist. Och det har sett likadant ut sedan... ja, sedan den dagen vi flyttade in... nej förresten vi har bytt hyllor en gång. Ja, då kanske någon bok fick en ny plats?! Hoppsan, vad ombytligt av oss.
  1. massor av pocketböcker som skulle bli fina i färgordning... det måste på sikt bli en helt egen pockethylla, det vore bättre..
  2. här har vi en helig ko; bokserien om andra världkriget - don't touch it!
  3. meh. Bra böckers lexikon från... få se sent 80-tal!!! ut ut ut... bra när man ska läsa på om Sovjetunionen har mannen sagt. Babe, we've got nätet liksom ba, kontrar jag.
  4. uråldriga fotoalbum med bilder som mest gör oss nostalgiska och tjutnödiga, ny placering vore bra
listan skulle kunna göras lång... jag måste stärka mig med kaffe innan jag griper mig an denna delikata uppgift.

4 kommentarer:

Solrosfrö sa...

He he, jag anar likheter oss emellan beträffande "pyssel" ;) Härligt regnväders-projekt i sommar! Själv ska jag ge mig på förrådet (igen) och två hyllor i vardagsrummet som SKA ersättas av annat. Basta.

Omentjej sa...

Påminner mig om mina sista lådor och kassar i "biblioteket". Orkar liksom inte riktigt det där sista... :/

Librarybeth sa...

Fröet: aha! fler som går igång på sortering och rensning :)

Omentjej: och nu återstår högen med bortgallrade böcker för mig... när, oh, när ska de forslas ut???

Anonym sa...

Åh, så snyggt! Så organiserat vill jag också ha det i min bokhylla.