torsdag 16 juni 2011

Skolavslutningar

Det blir inga skolavslutningar för fyrbarnsmamman i år. Lite trist känns det allt men å andra sidan har det blivit rätt många genom åren, istället jobbar jag jobbet.
Men snart, snart börjar sommarlovet! Och för minstingen har det redan dragit igång för hon sjöng för sommaren igår kväll då skolan hade avslutning.
Man kan ju alltid roa sig med att backa i tiden och tänka på sina egna skolavslutningar! En fin avslutningsklänning som jag hade i andra klass var en jeansklänning som min mamma hade sytt. Den var skitfrän och till den bar jag blå-gul-randiga knästrumpor. Och platåträskor så klart!

3 kommentarer:

Frida sa...

wow, du måste varit coolast i klassen!

Anonym sa...

Skolavslutningar är överskattade! If you´ve seen one skolavslutning, you´ve seen them all...
Gugge

Librarybeth sa...

Frida: ja, jag rätt fräck, typ enda gången på hela grundskoletiden... haha

Gugge: eeh, lite rätt har du. en del har stuckit ut - andra sannerligen inte. På ett av barnens skolavslutningar är det samma repertoar vartenda år, och då menar jag vartenda år.