torsdag 19 maj 2011

Uppförsbacke; torsdag

Vissa dagar... alltså
Så går det bara inte att få ordning på Libby. Allt blir fel. Hon ser fortfarande inte riktigt ok ut men nu orkar vi inte mer.
Nästa motgång; diskmaskinen full med disk! Smutsig sådan. Vem laddade maskinen och bad någon att bara trycka knappen? Rätt svar skickas till Melodikrysset. Vågrätt tre bokstäver (t ex fru passar bra) och lodrätt fyra (vad sägs om make).
Och därpå; ingen lunchlåda att ta med idag. Inte ens en äcklig sådan.
Nu gäller det - fort som fasen - nu måste det bli århundradets gröt att äta och med aromrikaste kaffet därefter annars tar jag inte ansvar för den här torsdagen.


uppdatering: kallt är det också

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, det där känner jag precis igen! Ungefär så var det för mig i morse också, med det tillägget att diskbänken också svämmade över av smutsig disk. I min kyl (hemma) står en laddad lunchlåda som ordentliga Gugge (högst tillfälligt, borde firas med allmän flaggning) gjorde i ordning igår! Ha en bra dag Libby, för det tänker jag ha med en kopp kaffe (starkt!) vid datorn! Gugge

Librarybeth sa...

Gugge: haha! TACK! vi satsar på det! En BRA dag! :)

Anonym sa...

Det låter som pro-stress inför lördagen.

Karin

Librarybeth sa...

Karin: nu förstår jag inte riktigt vad du menar.... ;) so true!!!