måndag 9 maj 2011

Lyxigt snacks

Någon mer än jag som rejsar värsta järnet? Jaså, det är maj!
Senaste dagarna har jag hunnit med X antal dansavslutningar och konfirmation. Imorgon väntar utvecklingssamtal i skolan numero 4 (kidsen alltså) sedan blir det musikcaféer, teaterföreställningar, ridskoleavslutning och sedan någonstans längre fram är det väl skolavslutningsdags.
Jag gnäller inte, det är roliga saker alltihop - det blir lite mycket bara.
Därför tar jag några stärkande jordgubbar och känner förnimmelsen av sommar....
because I'm worth it.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller helt med - att det är roliga saker, men att det blir lite mycket på en gång. Lätt hysteriska veckor som ligger framför om man har aktiva barn! Man får väl se det så här att det är tur att de inte bara häckar framför tv:n och datorn.
Tack för snackstipset! Har de svenska "gubbarna" kommit redan? Annars kan jag också rekommendera osvenska blå vindruvor. Inte dumt det heller, faktiskt!
Gugge

mamma P sa...

I know! Vad är det med maj egentligen? Galet tempo - fin månad.Lyxigt snacks må jag säga men självklart är du tokvärd det!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, där har vi det. Det är ju maj! :) Faktiskt en av anledningarna till varför jag är så sugen på att läsa till lärare. Den blomstertid nu kommer, alla avslut, all förväntan, alla frön man sått som nu gror så fint (pratar om barnen) osv. Jag kan inte vänta!

Omentjej sa...

Yep, det är fullt upp!

Mrs J sa...

Öht rätt rejsigt att vara själv med fyra barn i tio dagar :-/ Träningar, fiolspelningar, tandläkarbesök, barnkalas...

Spader Madame sa...

Maj är alltid helt galen!

Librarybeth sa...

Gugge: Maj är helt crazy! Och nä, det var belgiska jordgubbar eller nåt och osvenska druvor lät också gott. Oh, vad nyttiga vi är! :)

Syster Y: ja, vad är det med maj?! Mera jordgubbar!!!! ;)

Husfrun: hihi bra att du har den inställningen! Som lärare kommer du fixa med sångkvällar och utvecklingssamtal!!!

Omentjej: japp!

Mrs J: häpp! vilket rejs, har testat det själv vid något tillfälle, utmaning!

Spader Madame: galen och vacker!! ;)