torsdag 26 maj 2011

I've got myself what we in Sweden call haremsbyxa

Fota svarta kläder är svårt. Fota svarta byxor med drapering och häng är om möjligt ännu svårare. Den fåfänge gör ett tappert försök bara för att inse sina begränsningar (håll dig till böcker människa, skippa fotografering). Libby är inte heller känd för att hoppa på fräcka klädtrender utan att noga har tänkt över saken. Gärna så länge att trenden är förbi (haha) men icke nu. Rätt sorts haremsbyxa (? - eller vad det nu är) har nu kommit till Libby. Nu gäller det bara att motarbeta reflexen att vilja dra upp byxorna. Pyjamasbyxekänning - men ska sanningen fram (och det ska den) det är förbaskat bekvämt med Gällivarehäng.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Du skriver så lustigt att du borde ha en gillaruta :-)

LillaAnna

Fliselin sa...

Ha ha ha! Jag står också i fas med att ev införskaffa haremsbyxa! Såg det på en kollega vid en middag och det var så snyggt! Så nu till marknadsundersökningen! Var fanns dina att hitta? Material?

mis(s)match sa...

Gillarutan måste in snarast!

Librarybeth sa...

LillaAnna: Hej! tycker du det?! kanske jag borde fixa...

Fliselin: du hittar dessa fräcka rackare på Nelly tex. Det är ett par Cheap Monday-brallor, modellen heter Juliana. Snyggt fall, tunt lite blankt bomullstyg. De ska sitta på höften, läcker drapering!

Mis(s)match: är det någon som klickar där då???!! :)

Camillas dagar sa...

Kan tänka mig att det är hur fint som helst på dig. Jag skulle inte våga tror jag.