tisdag 24 augusti 2010

Vart jag än ser, ser jag kök

Herregud, det är som när man väntade barn. Då såg man bara barnvagnar överallt. Nu ser jag bara kök, i kataloger, tidningar, tv... Vi bläddrar i kataloger och pratar. Kök.
Vår senaste köksdejt kändes bra - ända tills vi lämnade köksdejtaffären. Då fick jag värsta ångesten. Guuud, det blir skitdyrt! Det blir för stylat! Det blir för.... mycket av allt! Vi lägger ned.
Nejrå, låt firman rita så får vi se och så skalar vi bort, resonerar mannen.
Idag känns det underligt nog bättre. Jag känner att jag sansat mig något och tänker ringa och boka en ny köksdejt med förra stället. Bolla lite nya idéer helt enkelt. Skam den som ger sig.

2 kommentarer:

Mrs J sa...

Det drar fort iväg och blir just skitdyrt. Vete tusan hur många ggr vi var förbi kakelstället innan vi lyckades bestämma badrummen...

Är ni åtminstone i samma land, du och makern ;-)?

Librarybeth sa...

Mrs J: Jarå, det får jag nog lov att säga... ibland dealar vi lite. Man får lov att göra det ibland ;)