söndag 22 augusti 2010

Obs, nördigt löparinlägg

Aha! Vilken runda! Vilken terräng! Vilka backar! Och vilket fint sensommarväder!
Första 3 km är jag ilsken som en pissmyra. Jag steppar fram över rötter och stubbar och inbillar mig att varenda gren jag springer intill är laddad med fästingar. Efter 3-4 km blir löpslingan trevligare, Löpbeths humör stiger, jag känner löpkraften komma åter. När milen är klämd på 69 minuter känner jag att det finns kraft kvar och då har jag ändå haft seeega uppförsbackar med ännu mera rötter precis innan "målgång". Men jag känner mig pigg och kastar mig in på 5 km:s rundan. Den följs åt med milrundan så ännu en gång skuttar jag över rötterna. Denna gång känner jag mig kaxig, haha jag springer bort från rötterna. Aktar mig noga för att ta in vatten (lite blött i spåret på sina ställen) i löpdojjorna, sist fick jag blåsor och skavsår. Målgång och jag känner mig nöjd, dryga 90-95 min och det duger för mig i terräng. Nästa gång det blir dags för en lång tur kanske jag vågar mig på 2 mil, vill testa på asfalt också, gillar ju trots allt det bättre men rätt kul ändå med terräng idag.
Första pris; risotto så god att man ville brista ut i sång.

6 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jag tycker att det låter helt underbart. Jag känner precis som du då jag sliter i skidspåret vintertid. Härligt med människor som brinner för något. Go girl! :)

Librarybeth sa...

Camilla: vad glad jag blev av dina ord, jag kände mig så nördig :D

frk F sa...

Rackarns vad du är duktig!

Anonym sa...

Oh, du är grymt duktig!!! Jag blir så impad. Göteborgsvarvet är ju här redan nu, eller hur?
Själv kan jag bara säga att jag sprang 6 intervaller i Yxbackens familjebacke igår.... Måste få in mer mil i benen...alltså mer mil i ett sträck alltså. Inte bara 8 km typ...
/Karin

Librarybeth sa...

Frk F: nördig var ordet! :D

Karin: du är ju värsta intervalltjejen. själv vill jag testa 2 mil snart... bara för att få veta om jag klarar det, anmäla först, testa sedan. Galet!

Anonym sa...

Just det anmäla först och testa sedan.
Men du är ju redan där, vid 2 mil alltså. Så gör ju alla elitlöpare, de löper ju aldrig hela sträckan på träning ;)
Intervaller i all ära men du ska veta att jag är extremt långsam och har dåligt flås. Men jag jobbar på det.
/Karin