onsdag 18 augusti 2010

Tidigare idag

Tog en löprunda innan jobbajobbet.
Rundan på 6,3 km kändes inte ens jobbig idag.
Nu finns det olika svarsalternativ att välja på;

havregrynen var laddade med superkrafter så gröten blev extraordinärt näringsrik just idag
eller
kökstänkandet distraherade hjärnan så pass att kroppen inte märkte att den sprang
eller
kroppen stöddar sig och tror att den fixar allt bara för att den är anmäld till Gbg-varvet (det kommer snart gå över)
eller
solen sken så härligt och morgonen var så makalöst fin, sädesfälten aldrig så vackra så att man bara flög fram av den anledningen

...tror på det sistnämnda. Nu blir det jobba ända till kvällen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det var det där med Gbg-varvet som gjorde det ;)
Gjorde intervallträning igår, 1000 m intervaller var tanken men kortades raskt ner till 500-metringar. Jobbigt värre. Har grym träningsvärk idag.
Gbg-varvet here I come liksom :)
/Karin

Anonym sa...

PANIK! JAG HAR FORTF TORR HALS OCH KAN INTE SPRINGA!!!!!!!!!

Himla kul för alla andra som bara springer och springer. Verkligen. Kul. För dem. Idag deppåt jag en chokladboll på jobbet. Vi får se om chokladbollen piggnar till mig, så jag kan köra imorgon. Influensa brukar jag bota med ostbågar, så liksom - varför inte testa annat grepp...

Librarybeth sa...

Karin: Christ! kör du intervaller! Värsta hårdingen, tänker du tjurrusa på Tjejmilen eller ;)

Anonymlöpare med svår ångest:
halsont - det är pure e v i l.
May the force be with you så att du piggnar till. Med eller utan ostbågar ;) har du testat glass?

Camillas dagar sa...

Du är ju bara för duktig!
Jag har blivit lite förkyld och sitter och funderar på om jag verkligen mäktar med min långa cykeltur i dag. Vill, för jag har inte kunnat cykla p g a regnet tidigare i veckan.
Hm...
Ja, men jogga innan jobbet - det är ju bara fantastiskt!
Kram!