fredag 20 augusti 2010

En sån där utmaningslista

Jag fick en rolig utmaning från Sötsur och det var så många fashionistafrågar att jag baxnar, jag kan inte sånt här...

Stilförebild? oj, oj. Det vet jag inte om jag har någon. Man tar väl intryck från alla möjliga håll, men visst, husgudinnan är ju Madonna, men det är ju något helt annat det...
Din stil i en mening?  Bekvämt och snyggt för mig - nån slags casualchic - asså, har nån ett förslag, fram me't bara...
Vilken är din favoritdesigner/favoritmärke? Äh, jag har väl inte koll på sånt, men när jag fann Lavand och Modström hittade jag "hem". Sedan finns ju Acne som jag gillar att kolla in men aldrig köper.
Vad inspireras du av i höst? Klädmode i filmer! Magasin och folk man ser runt omkring sig.
Vad tror du på inför hösten? Koftor och ponchos. Skinn - fast jag vill ha en mockakjol.
Bästa basplagget i höst? Koftan, för jag fryser så lätt. Kanske med ett bälte om också. Och sjalen!!! Så jag riktigt säkrar kroppsvärmen.
Färger i höst? jaha, det blir väl svart och murriga färger kanske. Jag tycker vi ska ha mer grönt!
Skor eller väska? måste man välja? okej, jag vill ha en ny väska i mjukt läder. Märken är inte så viktiga för mig.
En ideal outfit i höst? För mig alltså; klänning, grova stumpor, stövlarna jag bommade att inhandla idag och så en kofta.
Do's and don'ts? för mig blir det, ja till klänningar nej till riktigt smala klackar.
Ditt senaste inköp? en grön kofta faktiskt (inhandlad strax efter mitt stövelvelande), med trekvartsärm.
Tre saker på höstens önskelista? Förutom fred i världen och hälsa och rättvisa åt alla? Då får det bli en klänning till bröllopet, bra tid på Tjejmilen, en kjol i mocka, en svart jeanskjol, en poncho, nytt grönt lack i fräna british racing green, en kof.... va det där blir ju fler än tre önskningar.
Ska utmaningen vidare? Tror alla vars bloggar jag läser mest frekvent kan redan ha fått utmaningen, men jag passar den vidare till Mrs J  och ett annat distrikt; Noradistricts

3 kommentarer:

Linda sa...

Visst var den svår. Många önskningar där. Ja, varför begränsaa sig ;

Måste bara säga att din randiga kofta är helt otroligt fin, wow!

Librarybeth sa...

Linda: tack, matt-koftan är en storfavorit. den är lite kul för man kan också knyta den runt midjan eller bara gå omkring med mattremsorna lite sisådär...

Mrs J sa...

Kul! Lovar att svara så snart jag hunnit fundera lite och läsa senaste Elle och Damernas ;-)