lördag 28 augusti 2010

Komma ifatt

Jag kommer inte ifatt. Lördagen.
Den rinner ifrån mig. Jag har ägnat dagen åt att plocka undan i hemmet, sedan skjutsa maken till en paddlingstur med kompisar och därpå fick jag sticka iväg till vårdcentralen med stortjejen. Puh. Stortjejen har drabbats av någon slags allergisk reaktion (läskigt!!) - mot vad har vi och läkarvetenskapen ingen aning om. Hon är inte allergisk mot någonting men något knasigt är det. Stackars stumpan svullnade i hela ansiktet.
Nu har vi fått hjälp, medicin och senaste numret av Glamour, det ser redan bättre ut och tösabiten mår bättre. Det känns bra.
Nu ska jag bara komma ifatt lördagen också.
Jag tar min tillflykt till böckernas värld eftersom jag har svåra attitydproblem med tvätthögen. Det är inte det som jag vill komma ifatt med.
En kopp kaffe i solen för att ta in den vackra sensommardagen.
Mannen paddlar i en å, flickorna mår bra.
Mamman känner sig lugn.

Inga kommentarer: