söndag 17 januari 2010

Luxury


Jag behövde en ny ansiktskräm och drabbades av total beslutsångest när jag stod vi hyllan med alla burkar på Apoteket. Än så länge heter det Apoteket men ska snart byta namn. Jag är och förblir en apotekstjej och hoppas att burkarna får vara kvar där så att jag kan stå där länge, länge och välja.
Mot rynkor eller för. Torr hud eller inte.
Till sist gick jag på hur snygg burken var. Det fick bli en med blått lock, luxury i vardagen. Sedan insåg jag att om jag ändå är inne på lyxspåret så ska jag baske mig fixa en ny mascara. Jag är en slarvpotta som inte byter innan den blir så där trist och smågeggig. Sagt och gjort, jag förflyttade mig till ett av stadens varuhus och införskaffade en mascara förpackad i en ljuvlig liten ask.
Jag är svag för fina små askar. På köpet fick jag en fin liten necessär som jag tror innehåller flera tjusiga små saker och säkert en mascara som ska ge en sådana där spindellånga ögonfransar och spindlar är inget för mig men det kändes fint och fånigt att få en g å v a.

Inga kommentarer: