söndag 13 september 2015

Man samlar ihop sig och gör kväll

Härmed delar jag ut veckans bragdmedalj till mig själv. Här har roddats en lång arbetsvecka med tillhörande läxläsning/koll, storhandling (igår lördag!) och städning (idag). Lägg till att jag jobbat varje dag.
När jag kom hem idag efter jobbet så visade jag klart och tydligt att alla ska vara med och hjälpa till med städet och fixandet av käk.
Tydlighet i sitt ledarskap. Det är bra grejer det.

Och nu så! Snart blir det mat och huset är tillsnyggat.
Vi har också passat på att riva ost till pizzan* och.... ehum slänga ostkanter vi inte står ut med eftersom familjens Ostpolis aka AlpMannen är på väg hem.
Det ska bli riktigt trevligt att få tillbaka Mannen igen.

*det enda som är dåligt med kvällens val av mat är att det får mig att tro att det är fredag.
For the record, det är inte fredag