måndag 28 september 2015

Kort stallrapport

Länge sedan vi hade en stallrapport här, det är nästan så att man kan tro att jag inte åker med till stallet längre.
Nu är så icke fallet, jag har minsann varit lilla V:s sidekick varje gång sedan starten i augusti men så snart ridlektionen drar igång har jag tagit tillfället i akt och sprungit en sväng på löpspåret i närheten. Tänkte jag kunde fortsätta och göra det så länge det inte är allt för mörkt, springa i mörk skog... njaaaae, det känns inte aktullt.
Jag brukar komma lagom till lektionsslut och så kan man vara lite lagom behjälplig vid ev sadelavlyft och annat.
Lilla V har blivit så mycket mer van vid hästbestyren så jag kan lugnt stå utanför hästlådan och mest titta på, idag hade hon med sig sin egen stallväska med borstar och kammar och fixade till Sessan (häst) och småpratade och pysslade.
Jag bläddrade i Runners world.

Inga kommentarer: