söndag 19 januari 2014

Eyes on the prize, Libby, eyes on the prize

Uh.
Dagens långa tur var en av "de där" rundorna.
Då man är trött innan man sticker ut och inspirationen tryter en smula. Det var länge sedan jag kände på det viset så jag blev lite förvånad faktiskt.
Inget kallt väder även om vinden såg till att kyla ner ansiktet i en grimas som lossnade först i duschen, men ack.
Jag var trött.
Och så snömodd på det. Det enda som är bra just nu är att man åtminstone inte får några insekter i munnen.
Denna vecka har jag klämt 5 mil totalt, man tycker att jag borde bli polare med broddarna då.
Vi jobbar på det kan vi säga.
Och när det går så där trögt, då får man träna pannbenet. Visualisera sitt mål, sitt pris.
Det var vad jag gjorde under ca 17 av dagens 20 km.

4 kommentarer:

Fliselin sa...

Du har jobbat bra! Jag tycker att modden suger kraft. Jag presterar sämre i snömodd. Det är jobbigt med sega pass. Jag knåpade ihop 4 mil löpning och 14 km skidåkning. Nu vila!

Camillas dagar sa...

5 mil (!) löpning på en vecka?! Du är galen du. Jag har fått ihop nästan lika mycket på skidor, men det är ju i alla fall kul. ;D

Librarybeth sa...

Fliselin: tack, modden tog musten ur mig idag.... Nu vilar vi, du också! :D

Camilla: ja, det råkade bli så ;D Hahaha!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Imponerande, säger jag.