torsdag 2 februari 2012

Ginger

Stor poncho HM,vit top också HM och pulsvärmare Nickan Design. Scarf från MQ:s herravdelning (hängde med en skjorta som Mannen köpte, han gav scarfen blixtsnabbt till mig!), jeans same same från Flash och Vagabond på fötterna.
Den här ponchon från HM (förra året?) tyckte jag först var stor, otymplig och lite dum men med tiden har jag blivit rätt förtjust i den. Nu är den istället go, rymlig och lite kul och en sån här kall dag kan man ju ha flera lager under...
Och vad ska man associera till för nyttigt idag? Tänkte först på kanel men nae, fel färg. Låt oss säga ingefära - det är nyttigt och kan med fördel användas till vispad grädde - och lite frukt! Och så tar jag ett par pepparkakor till morgonkaffet.

11 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Så snyggt! :) Förstår vad du menar, jag har en likadan svart som jag bara har på jobbet som "nödplagg" om det är för kallt i lokalen. Den känns stor och klumpig. Däremot ser den ju inte stor ut på bilden.
Iskallt här också, rätt skönt att vara kvar i sängen och dra duntäcket om sig. På söndag ska jag verkligen vara igpng med jobb igen (ledig fre, lör) och då har de lovat -18 grader på morgonen då jag ska iväg.... !
Ha en fin dag! Ska upp och dricka lite citron/ingefära te nu, apropå ditt tema.

Camillas dagar sa...

Tack förresten för dutt svar angående barn/tonåringar och deras stökiga rum. Låter sunt! :) Vi kan tyvärr inte deala med något barnbidrag, då det är hans mamma som har hand om hela den biten... Tyvärr...

mis(s)match sa...

Jag copycattar snart rakt av!!!

Att ha det gott sa...

Fint

Fliselin sa...

Planerar oxå en copycat någon dag!

Librarybeth sa...

Camilla: bra, fortsätt kurera dig och brrr, ta på dig ordentligt på söndag!! Ponchon har fått en pånyttfödelse för mig, den är inte dum! Och på tal om undomar o. hjälpa till... cash är ju en bra påtryckningsform ;)

Mis(s)match: please do! :D

Atthadetgott: tackar!

Fliselin: :D va, kul! särskilt med tanke på att jag var lite tveksam till dagens, lite ponchoångest men den är ju fin liksom!

Fliselin sa...

Har ingen sådan poncho, jo en naturvit förresten men med fransar. En beige cape finns, dvs öppen framtill. Men kanske ska köra med den naturvita ponchon någon dag... Får se...

Erika sa...

Där har vi stövlarna igen. I LOVE! :-) Var har du köpt dem? Är de bekväma?

Librarybeth sa...

Fliselin: :D

Erika: Vagabond! finns på Nilson och förstås i deras egna butiker. Japp de är bekväma, klacken är så bra!

Vesnas vardag sa...

Vad fin du är! Men gud jag måste använda min poncho flitigare. Har en beige OCH svart, samma lika.

Librarybeth sa...

Vesna: tack Vesna, ja svep ponchon omkring dig!!! Jag har en till.... också beige! Fast den har fransar!