onsdag 29 februari 2012

Gult

Känner mig lite suddig idag och då illustrerar vi det med en oskarp bild.
Blus från HM, den är så fin med sina klädda knappar i ryggen och retroaktiga mönster. Ett litet fynd från en bortglömd klädsnurra lite avsides i butiken för en tid sedan. Vit top också HM, kjol frk och väldigt gula ben Åhléns.  Tror jag provade 4 (!) olika gulorangea nyanser innan jag slog till på kycklinggult.
Även om det är långt till påsk så har man ju självfallet redan börjat påska till det i butikerna har jag noterat. Vanligtvis brukar jag störa mig till 100 på det men påsk förknippar jag så starkt med vår och våren är alltid så efterlängtad att jag blir barnsligt glad av de färgglada fjädrarna och äggen.

15 kommentarer:

bibbaeva sa...

Tjusigt, gillar blusen speciellt. Och håller med: våren ÄR efterlängtad!

Nickan sa...

Soligt fint. Glad skottdag. Härligt trött idag. Lekte med barnbarn igår.

mis(s)match sa...

Gult är ju snyggt!!Även om jag tycker att det är snyggt på andra så har jag på mig själv svårt för gula ben ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Riktigt läckert, Husfrun gillar.
Påsken ja, på lilla tjejens förskola har de pyntat ett stort björkris ute vid entrén. Jättefint. Nu ÄR det vår.

Fliselin sa...

Välkommen påskkyckling! Våren är här! Självklart kul med gula ben nu när det är vår. Gillar blusen!

Garderobenmin sa...

Du ser underbar ut idag! Verkligen snygg, den blusen är Milano-snygg!

Att ha det gott sa...

Jag håller med ovanstående FIN

hallinbloggar sa...

Men så fin du är idag! Det är verkligen härligt med färg!

Spader Madame sa...

Jag undrar om inte du är junifär det piffigaste jag vet. Förresten har jag köpt Lindex version av den oreanga...

bibbaeva sa...

Ja, apropå "Spader Madame:s" kommentar: Har du bestämt dig vilken av de oreanga det blir?

Vesnas vardag sa...

Vilken härlig blus, du är jättefin. :) Jag ska förresten få hjälp av kollegan av HM inköpet den 8 mars. Hälsa Fliselin det, har inte hennes mailadress. Kram V

Camillas dagar sa...

Hi hi... känner du dig lite suddig? :)
Du ser då pigg och färgglad ut som alltid.
När har du ditt första planerade lopp?

Librarybeth sa...

bibbaeva: tack, ja hoppla vad gott m vår!!!

Nickan: kan tänka mig att du ger allt när barnbarnen vill leka! :D

Mis(s)match: gult var länge min absoluta favvofärg, tänkte jag skulle vänja mig vid gult nagellack också...

Husfrun: åh, vad fint med björkris!!!

Fliselin: hihi, jag kanske borde ha delat ut ägg!!!

Liten: :D jaa, det kanske den är! Det blir toppen med bara ben till den.... längre fram!

Atthadetgott: man tackar, ett budgetfynd som sagt!

Hallin: tack! uppiggande!

Spader: men Spader då, nu blir jag generad ;D tack. Lindex för mig oxå!!!

Bibbaeva: japp, den orangea fr Lindex hänger visst här hemma!!!

Vesna: tack! Okej!!! Då hoppas vi att vi inte ska gå lottlösa den 8 mars.

Camilla: :D mitt första planerade blir nog Vårruset, men det känns som det blir mer allvar i Göteborg... på halvmaran.

Fliselin sa...

Vesna, Fliselin noterar! Hoppas det inte är kaos på nätet. Funderar på att kolla om man kan ringa och beställa, vad tror ni?

Librarybeth sa...

Fliselin: ingen aning.... risk att man hamnar i en telefonkö kanske.... jag ger nätet en chans så får vi se!