tisdag 17 november 2009

Rubrik: Vaccination skapade irritation hos fyrbarnsmor

Det blev ingen spruta. Det var inget insläpp. Dörren lååååst. Ingen kommer här fram, här fram... De som var där inne hade väntat över 2 timmar.
Kom igen imorgon fick vi höra. Jamen då ska ju barnen från fyra andra skolor komma. Deras föräldrar jobbar också på dagen, de måste också komma kvällstid.
Hur kan man komma på att samla så många skolbarn och deras yrkesverksamma föräldrar och erbjuda vaccination kl.13-19? Dagens i-landsproblem? Ja, jag vet det finns saker som är värre, mycket värre. Det är jag FULLT medveten om men faktum kvarstår; jag säger som tonåringen HALLÅ!
Detta ska väl ändå gå att organisera på nåt slags vettigt vis?

Jag stänger gnällforumet och så får jag väl avsätta min lilla komptid (som jag skulle spara till 23 dec) och åka på eftermiddagen FÖRE utvecklingssamtalet som jag ska gå på med en av döttrarna.
sluta gnälla nu människa

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du skojar. Givetvis bör de ha räknat med en relativt stor anstormning från 13 och ända fram till 19 och därmed laddat upp med doser. Och att peaken borde vara kring 16 och framåt. Det kan ju vem som helst räkna ut. Hoppas ni har bättre tur i morgon.