lördag 28 november 2009

Gårdagens filmtajm


Det blev film igår, jag såg Vanity fair med bl a Reese Witherspoon. Filmen handlar om Rebecca som växer upp under fattiga förhållanden och sedan med sitt charmanta sätt försöker klättra på den sociala stegen och ta sig in i den brittiska aristokratin. En bit in i filmen tyckte jag att jag kände igen allt hela tiden. Har jag sett den här filmen förut? Har jag blivit så virrig att jag börjar låna samma filmer om och om igen? Efter ännu ett par scener som kändes otroligt bekanta kunde jag konstatera att jag redan hade sett filmen men den gången valde att stänga av eftersom jag tröttnade. Den här gången bestämde jag mig för att se klart och pust, vad låååång den kändes, den ville ju aldrig ta slut. Lite lagom sockrig och glittrig underhållning men nu när jag tänkte sätta något slags omdöme känner jag att jag vill säga fånig. Tjusig kostymfilm, hjärta och smärta men lite fånig.

Inga kommentarer: