torsdag 5 mars 2015

Juleljusen glimmar

Jag frågar Mannen om han inte tycker det är dags att släcka julbelysningen nu.
Så här en bit in i mars kan man ju tycka att den liksom har gjort sitt.
Nu kan ju jag gå ut och rycka ut sladden, självfallet... MEN om det nu är jag som har tagit fram och tagit bort allt julpyntet (vilket gjordes i anslutning till julens början och slut) så känns det lite som att vissa uppgifter har någon annan ansvar för.

-Nja, säger Mannen. Jag tycker det är lite synd och släcka den nu när det är fler lampor som lyser.

Han hänvisar alltså till att ljusslingan har självlagat sig och det faktiskt lyser fler än de tolv (12) lampor som var vad ljusslingan levererade i decembermörkret.
Åkej, jag kanske ska dra ut sladden ändå.

3 kommentarer:

Marie sa...

Mitten av mars brukar jag dra sladden. Först då är det dags hos oss.

Kan fortfarande tycka att det är fint att komma hem till huset när det är mörkt och se det glimma utanför entrén

Anonym sa...

Vi, alltså jag, drog ut sladden förra veckan. Fast...är det inte så att julen varar till påska?
Karin

Librarybeth sa...

Marie: haha, så du väntar ännu längre!

Karin: förvisso, men det känns som att det kan räcka nu ;D